tirsdag den 23. december 2008

Glædelig jul!

 

De allersidste julegaver er pakket ind, Brians og børnenes. Vi har kysset godnat, inden han med tape, saks og hemmelighedsfuld mine gik afsides, og jeg går til ro om et øjeblik.

Juletræet blev pyntet i eftermiddags, da min arbejdsdag omsider var færdig. Børnene og jeg hygger os altid sådan med det, de finder frem og hænger på, jeg sørger for at fordele lidt, og hænger lidt på i toppen, så det hele ikke lander i børnehøjde. Imens snakker vi om, hvorfor vi fejrer jul, og hvad pynten symboliserer - stjerner, engle, hjerter, flag osv. En skøn tradition, og børnene glæder sig altid, til træet skal pyntes. Pynten er, som så meget andet af vores julepynt, en god blanding af købt og hjemmelavet, nyt og gammelt, forskellige farver og ikke meget mode over det - lige som det skal være!

Jeg elsker vores juletræ, og jeg glæder mig, til det i morgen skal tændes. Lyskæden har kortvarigt været tændt for at sikre, at den virker - men det er først i morgen aften, der sådan rigtigt kommer lys i træet.

Her dufter dejligt af gran, huset skinner, og jeg sidder og nyder, at vi kom så langt. I morgen mangler bare den sidste oprydning og madlavning, inden jeg gør mig klar og tager i kirken først på eftermiddagen, og så vil vi glæde os til at modtage vores gæster og bare nyde at være sammen og hygge os med hinanden og alle traditionerne, der nok er gamle, men nye i vores hjem. Vores første jul i eget hjem. Det skal nok blive godt.

Rigtig glædelig jul til jer alle!

5 kommentarer:

  1. Også en glædelig jul til dig og din familie. Om lidt skal vores træ pyntes, jeg glæder mig :-)

    SvarSlet
  2. Tak - og en glædelig jul til dig og din familie :0))

    SvarSlet
  3. En glædelig jul til dig og din familie :)

    SvarSlet
  4. Tak, og glædelig jul til dig og dine:)

    SvarSlet
  5. Tusind tak, alle sammen! Den har været skøn! Håber og jeres har været rigtig dejlig!

    SvarSlet