torsdag den 4. december 2008

Juletravlt

 

Der er tryk på hverdagen. Juletravlheden begynder at kunne mærkes, både i arbejdslivet og privat. I kirken er julen højsæson, og der jules igennem med koncerter, andagter, børnegudstjenester, skoleafslutninger med meget mere. På søndag har vi julekoncert med korene, og der er mange små praktiske opgaver i den forbindelse udover ekstra korprøver og det stressmoment, sådan en koncert er i sig selv. Jeg prøver at huske at nyde de små åndehuller, der er ind i mellem, for ellers bliver det for meget af det gode.
 
Men travlheden er på den gode måde - for jeg kan jo lide alt juleriet, al den ekstra hygge og samværet, der følger med. Og det er jo mig selv, der sætter standarden for småkagefremstilling, julebrevsskriblerier osv., så jeg skal bare lige huske ind i mellem at sætte mig ned og mærke efter, om det stadig er på den gode måde. Det er nogle gange lettere sagt end gjort, for jeg vil jo så meget - men jeg øver mig.

Og når koncerten på søndag er vel overstået, kan jeg sætte et flueben, puste ud og se fremad igen.

7 kommentarer:

  1. Åh ja, Annette! Det er lige med at huske på, for hvis skyld man gør alt juleriet. Det skal jo helst blive ved med at være hyggelig :-)
    Rigtig god fornøjelse med koncerten på søndag.

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  2. Ja, Pia, man kan så nemt komme til at blæse det helt vildt op, men det skal jo netop være hyggeligt!
    Tak for det - og god weekend.
    Knus

    SvarSlet
  3. Sådan tror jeg vi allesammen har det med julen, men sandheden er jo at når man har børn kan man ikke helt selv vælge hvordan man har lyst til at jule for der er altså ting man bare ikke kan springe over. På den anden side er der også masse af juletosserier der faktisk kun giver rigtig mening når man har børn at lave dem sammen med.

    SvarSlet
  4. Det er jeg enig i, Marina, men jeg tror også, det handler om at prioritere, hvor man lægger sine kræfter - for børnene har jo ikke glæde af, at pebernødderne er bagte osv., hvis man ikke har hygget sig med det, og forældrene er hængt op i en klokkestreng, trætte og sure. Måske er det endda sundt for dem at vokse op med, at man kan skyde genvej, når det er nødvendigt, uden at alt falder sammen af den grund.
    Når det er sagt, vil jeg nu også prioritere at gøre så meget som muligt af "det, der skal til" - og vi vil såmænd også hygge os rigtig meget med det - værre er det ikke :o)

    SvarSlet
  5. Åh ja, vi skal huske os selv på de små åndehuller. god koncert på søndag :-)

    SvarSlet
  6. Kære Annette. Du har ret og særligt i julen skal man skyde alle de genveje man kan slippe afsted med. Det jeg mente var bare at hvis jeg skulle sætte mig ned og prioriter benhårdt ud fra mine egen ønsker til juleaktiviteter så tror jeg ikke at alle børnenes yndlingsting kom med. Alligevel laver jeg de ting der er vigtige for dem, fordi deres glæde gør mig glad.

    SvarSlet