fredag den 5. december 2008

Det er dansk, det er dejligt

 

Menuplanen har det med at tage en skarp drejning over mod det traditionelle, danske køkken her i december måned - og i år ingen undtagelse! Der er bare en masse retter, der hører sig til, der kommer måske en smule ekstra sul på kroppen, men det retter sig efter jul, og man skal også have lidt at stå imod med, som min farmor ville sige.

Den forlorne hare er en af favoritterne, og rødkålssalaten gør sig rigtig godt til. Ned til haren kommer jeg den reneste fløde, så er der godt grundlag for en kalorierig sovs, og den smager, så englene synger.

Rødkålen snittede jeg fint, og blandede den med et par dl creme fraiche 9%, rørt med fire spiseskefulde solbærmarmelade.

Og nu vil jeg nyde den sidste stump friaften, inden det i weekenden går løs med korprøver, vennebesøg, gudstjenester og julekoncert...

6 kommentarer:

  1. Den rødkålssalat ser rigtig lækker ud - elsker også forloren hare men har aldrig fået rødkålssalat til. Det tror jeg vi skal prøve. God week-end - det lyder som et travlt program.

    SvarSlet
  2. Jeg er vild med den, Anette :o)
    Tak for det - ja, det er tryk på lige nu...
    Også god weekend til dig.

    SvarSlet
  3. Det var da en rigtig god idé til rødkålssalat... Den er taget med i "bogen"! :)

    Rigtig god (travl) weekend, den lyder til at blive skøn! :)

    SvarSlet
  4. Tak for det, Helle.
    Weekenden er god, når bare jeg ved, at tempoet bliver sat ned igen bagefter :o)

    SvarSlet
  5. Egentlig er jeg ikke så vild med forloren hare, men sammen med den flotte rødkålssalat lyder det faktisk lækkert !

    SvarSlet
  6. Ja, det har jeg jo svært ved at forstå, Helle, men sådan er smag og behag jo så forskellig :o)
    Ellers kan rødkålssalaten jo også spises sammen med andre ting ;o)

    SvarSlet