onsdag den 31. december 2008

Godt Nytår!

 

Hele hytten er støvsuget, Brian er (igen) sendt i byen efter de sidste småtterier, og vi kan snart erklære os klar til i aften. Freja har forvandlet sig til en lille husalf, der arrangerer puderne i sofaen, pynten på sofabordet, i vindueskarmen osv. Indimellem kalder hun mig hid, så jeg kan se, hvor fint, hun har arrangeret det. Det er så hyggeligt at se, hvordan hun går op i forberedelserne og selv tager initiativ til at ordne det, hun synes, trænger til en kærlig hånd.

Vi får besøg fra København. Vores gode venner, som vi også var på sommerferie sammen med, kommer for at fejre årsskiftet sammen med os, og vi glæder os.

Menuen er på plads. Gæsterne står for forretten, og jeg har hørt en fugl synge om noget laksemousse, der lyder rigtig lækkert.

Til hovedret skal vi have vildsvinekølle med kartoffelgratin (kartoffeltern i æggemasse), bagte rødløg, bagte forårsløg med timian og akaciehonning, brasserede svampe og frisk salat med appelsiner og solsikkefrø.

Desserten er kold melonsuppe med chilicoulis, vanilleis og lidt friske bær.

Uhm, det skal nok blive godt.

Senere kan vi mæske os i vores venners hjemmelavede kransekage, måske lidt julesmåkager og konfekt, hvis vi gider (vi har bunker af det!), og så den obligatoriske rejemad engang ud på natten. Det er sikkert ikke sulten, der trykker, når vi når dertil, men en rejemad kan man jo altid klemme ned ;o)

Jeg vil ønske en rigtig god aften, og et godt og lykkebringende nytår til jer alle!

5 kommentarer:

  1. Rigtig godt nytår til jer ;)

    SvarSlet
  2. Kære Annette!
    Rigtig godt nytår til jer :-)
    Jeg håber I må få en dejlig aften/nat :-)
    Utroligt at det endnu engang er tid til nytårsskifte.

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  3. Du og dine kære ønskes et godt nytår herfra.

    Du skal ikke spille til en nytårs gudstjeneste? - Jeg sidder altid og nyder den lige over midnat, når jeg har mulighed for det. Og ja, her ved dette årsskifte var der fred og ro til at følge med.

    Ønsker for dig og dine kære at 2009 vil byde på masser af glæder, sjove oplevelser, og masser af nye udfordringer (hihi).

    SvarSlet
  4. Tak, i lige måde, allesammen!
    Abildjyden, vi har ingen midnatsgudstjeneste - det er en rigtig fin mulighed for dem, der nyder at tage til sådan en gudstjeneste, men når man er den, der skal på arbejde og ikke har muligheden for at vælge det til eller fra (for nytårsaften er det altså umuligt at få en vikar) - så er det knapt så sjovt at skulle afsted år efter år, så det passer mig fint, at vi ikke har det i vores kirke :o)
    Mange tak for dine ønsker - håber det samme for dig ;o)

    SvarSlet