fredag den 11. juli 2008

Aldrig mere madpakker...

 

...i hvert fald ikke på denne side af sommeren. Dejligt med en tiltrængt pause! Vi voksne har godt nok ikke ferie endnu, men børnenes er skudt i gang, og de kan i næste uge nyde godt af vores mulighed for at flexe, tage børn med på arbejde og arbejde hjemmefra.

Sådan havde jeg tænkt, at dagens indlæg skulle være - kort og godt.

Men sandheden er, at billedet slet ikke er taget i dag - for der blev ingen madpakkefremstilling i dag.
Sidst på natten kom Freja ned med ondt i maven, jeg fandt havregryn til hende, men skiftede skyndsomt havregrynen ud med cola, da Freja leverede gårsdagens aftensmad ned i den spand, jeg heldigvis havde fundet frem. Nu ligger hun i sofaen med feber, en spand og cola i umiddelbar nærhed og Sommer Summarum i fjernsynet. Emil gør hende selskab, for det var ikke svært for ham at vælge mellem en fridag og en dag i SFO'en.

Og jeg har ærligt talt ikke noget imod at være hjemme lige nu, for en times morgensøvn mere faldt på et tørt sted efter sådan en nat. Ved middagstid kommer Brian hjem og overtager vagten, så jeg kan få øvet lidt.

Og sådan sluttede så Frejas børnehavetid. Lidt sådan - hovsa, det var så det... Men det ser ikke ud til at genere hende lige nu. Og i næste uge, når hun igen er fit for fight, tager vi ned og siger ordentlig farvel og tømmer hendes garderobe. Der bliver sikkert også et par besøg efter behov efter ferien, når der igen er fuld bemanding i børnehaven.

Så når omstændighederne nu er, som de er, vil vi nyde en formiddag med nattøj og morgenhår, helt nede i gear og uden program.

2 kommentarer:

  1. Synd Freja ikke lige fik den sidste dag med, der er et eller andet med den sidste dag, sige farvel, knus og kram, tårer. Ja afsked med noget der har været en del af ens liv gemmen godt 3 år.
    God bedring til hende fra mig.....

    Bare det var mine madpakker ;-) - min bliver ofte bare en sammenklappet med et eller andet. Jeg øver mig i at gøre som da børnene var små, da var jeg kreativ ;-)

    SvarSlet
  2. Tak for det, abildjyde. Ja, det var lidt synd, men de holdt afslutning sidste fredag, for en del børn er gået på ferie i denne uge, så den gik hun ikke glip af.

    Jeg har allergi over for flade madpakker ;o) I min barndom fik jeg stort set ikke andet, så jeg tror, det er derfor. Men jeg ved nu ikke, hvor kreativ jeg er - synes alligevel tit, jeg kommer til at køre i den samme rille. Dog er det noget nemmere om sommeren, hvor der er masser af spændende frugt og grønt.

    SvarSlet