søndag den 6. juli 2008

En halv time på langs

 

Sådan ser min udsigt ud her fra vandret stilling på et tæppe i haven. Det er lige til at holde ud.

Jeg har ligget og lavet ingenting - og det trængte jeg til! Trætheden var ikke til at ignorere, så jeg valgte en halv time med ingenting. At ligge med lukkede øjne og mærke solen bage igennem - det er skønt. At ligge og studere de dramatiske skift i himlens udtryk efterhånden som forskellige skyformationer sejler forbi. Eneste minus er, at naboerne til begge sider åbenbart har valgt at blæse højttalerne igennem på samme tid - men med ret forskelligt musikvalg. Men selv det kan jeg lukke ørerne for, når bare jeg må ligge i mine egne tanker.

Det gav ny energi. Nu er jeg klar til at se nærmere på aftensmaden...

2 kommentarer:

  1. God idé at lave ingenting ½ time på et tæppe i haven. Det har jeg faktisk også gjort i dag - dvs. jeg læste lidt noget af tiden, men jeg hyggede mig med det...

    SvarSlet
  2. Det er nemlig skønt, Helle - og noget, jeg øver mig på...

    SvarSlet