onsdag den 28. januar 2009

Fjernsyns-fri aften

 

Vores fjernsyn synger på sidste vers. Det er sådan lidt virker-virker-ikke... Og det er helt forståeligt og forventeligt, når man tænker på, at vi erhvervede det brugt for omkring 15 år siden. Det har tjent os godt, og selvom gamle B&O fjernsyn er kram, holder det ikke evigt.

Vi ville bare gerne, det havde holdt nogle måneder endnu - men vi lever nok uden. Der er jo også net-tv, hvis man kan leve med, at det nogle aftener ikke kan klare belastningen og går.lidt.i.stå...

I aften vil hverken tv eller net som jeg vil. Men så er der da heldigvis så meget andet, jeg kan tage mig til. Et regnskab blev klaret. Billeder fra det sidste halve år sorteret og sendt til fremkaldelse. Jeg klapper mig i den grad på skulderen, for det er hængepartier, der har ventet på tiden og overskuddet, så det var skønt at få klaret.

Og der er endda mere aften tilbage. Den skal nydes i selskab med et gammelt Vakre Hjem, jeg fik som en dejlig overraskelsesgave og nyder i små bidder, og Michael Laudrups tænder - en fantastisk morsom og velskrevet bog. Det er måske ikke stor litteratur, men den rammer mange ting lige på kornet, og er utroligt underholdende - et herligt frikvarter!

7 kommentarer:

  1. Det lyder lidt hyggeligt - men hvis herrerne havde spillet håndbold i aften - så havde det været en helt anden, og langt alvorligere sag...Fortsat go aften:-) Knus

    SvarSlet
  2. Nej, Lisbeth, du tager helt fejl - det havde været fuldstændig ligegyldigt ;o) Rigtigt alvorligt havde det været, hvis der kom Årgang 0 - hvilket jeg missede i går, fordi de i sidste uge sagde, at programmet ville springe en uge over pga. håndbold. Det gjorde det så ikke alligevel... Øv.
    Tak, i lige måde :o)

    SvarSlet
  3. Jeg synes jo så, at begge dele ville have været en langt alvorligere sag...!!

    Brian nævnte forleden, at han er steget i løn, så mon ikke I kan få råd til et nyt TV...? Det kommer selvfølgelig an på, hvordan I prioriterer. Reklamerne indeholder mange forskellige priser på TV for tiden - men det skal måske helst være B&O igen ?

    SvarSlet
  4. Jeg burde være bedre til at holde fjernsyns-fri-aften en gang i mellem! :) Kender godt det at have et ældre tv, vores er også mn. 15 år gammel, fantastisk kram de lavede den gang! :)

    SvarSlet
  5. Ligesom med symaskinerne har jeg haft flere fjernsyn med sære tildenser i mit liv. De fleste har været på et stadie hvor ingen andre har ville have dem og har f.eks. kun ville virke i ca. en halv time af gangen, eller virket mere eller mindre afhængigt af vindretningen. Nu har jeg en mand for hvem fjernsynet er vigtig afslapning og derfor virker vores fjernsyn altid. Tilgengæld ser jeg ikke på det fordi vores program valg ikke er de samme... Jeg syndes det err fint nok for på den måde bliver der tid til bøger, blog og den slags.

    SvarSlet
  6. Vi skal nok få råd til et fjernsyn, Helle, bare ikke lige nu - måske om et par måneder. Jeg tror ikke, det nødvendigvis skal være B&O igen, Brian drømmer om en fladskærm...
    Det er faktisk rigtigt godt med en fjernsynsfri aften ind imellem, Helle Koed, men det er heller ikke så tit, jeg gør det. Jeg bruger nu ikke mange timer foran kassen, men vil rigtig gerne se få, udvalgte programmer - og nyheder. Og så er det så godt at have lidt at se på, mens jeg strikker...
    Det var da ellers smart, Marina - hvis det kun virker en halv time ad gangen, må man virkeligt prioritere, hvad man vil se - og så bliver fjernsynskiggeriet begrænset, helt naturligt ;o)
    Jeg kender godt til det med, at programvalget ikke er det samme - og hvis jeg ikke ser fjernsyn, ville jeg egentlig helst have ro. Men sådan må man jo sluge nogle kameler ind imellem, og det kan jo lade sig gøre at læse, selv om fjernsynet kører :o)

    SvarSlet
  7. Ja der er jeg priviligeret for huset er heldigvis så stort at jeg bare går et andet sted hen hvis jeg ikke gider høre på fjernsynet.

    SvarSlet