mandag den 5. januar 2009

Klædt i hvidt

 

10 graders klingende frost stod termometeret i vinduet på, da jeg tog med børnene i skole i morges. Så vi kunne hurtigt blive enige om, at en bustur var at foretrække frem for at cykle med uøvede børn på de glatte veje.

Og min mandagsmorgen cykeltur blev til en travetur hjem gennem det sneklædte landskab. Jeg gik en god omvej gennem byens flotte, gamle villakvater, gennem en park og langs indfaldsvejen hjem. Selv den godt traffikerede indfaldsvej bliver helt venlig og ulden i klangen, når lydbilledet er pakket ind i et vattæppe af sne. Frosten er så hård, at saltningen endnu ikke har forårsaget sjap overalt, og det er lige sådan, jeg kan lide det. Rigtig kold og hvid vinter, med den skønneste natur, forfrosne fingre og tæer, og røde kinder og varm te, når man kommer ind i varmen.

Sådan en travetur gør godt for krop og sjæl.

Det meste af julepynten er fjernet, jeg mangler bare lige det sidste, og så en god gang rengøring. Hvis jeg er heldig, kan jeg også nå en udsalgstur ned i byen.

Det er ikke dårligt at starte arbejdsugen med en fridag!
 

4 kommentarer:

  1. En dejlig smuk travetur gennem byens gader, en kold mandag i januar. Dejligt at have tiden til det.

    SvarSlet
  2. Det er skønt, abildjyden - jeg nyder :o)

    SvarSlet
  3. Jeg beundrer din måde at finde ord til at beskrive, det du oplever, Annette - synes jeg bare lige du skulle vide, at jeg gør :-)

    Knus fra Pia

    SvarSlet
  4. Mange tak, Pia - det er jeg da glad for :o)

    SvarSlet