mandag den 19. januar 2009

Hjemmedag i januar

 

Dagen er brugt dels i selskab med sønnike og dels i vaskerummet. Emil har været hjemme med ondt i maven, den stakkel. Heldigvis ser det ikke ud til at være af den alvorlige slags, og vi har da også nydt en alenedag sammen på hjemmefronten - kun afbrudt af en enkelt times arbejde, mens Emil hyggede sig med computeren.

I vaskerummet, fordi sæbeskuffen længe har skreget på en grundig rengøring. Det er virkelig et hadejob af den værste slags, og selvom (eller netop fordi) den efterhånden så temmelig ulækker ud, har jeg udskudt det i det uendelige. Og jeg skal hilse og sige, at ser sådan en skuffe ulækker ud ovenfra, er det kun toppen af isbjerget. Det er det rene ingenting i forhold til, hvad der gemmer sig inde i dybet. Ja, det ved I sikkert alt om. Eller også gør I ikke, fordi I gør skuffen pinligt ren hver eneste uge. Det gør jeg så ikke - dertil er mit liv for kort. Eller noget. Dårlige undskyldninger kan man jo altid finde på.

Men nu er genvordighederne i hvert fald overstået for denne gang, og jeg kan give mig selv et klap på skulderen for veloverstået tjans. Og så kommer der altså ikke mere sæbe i den skuffe fremover. Vaskebolden er jo opfundet - og nu også på denne matrikel!

Og så til noget helt andet. Hyacinter! En af de mest fantastiske blomster. Den spreder den skønneste velduft og står med et overflødighedshorn af de søde små blomster i denne tid, hvor vi har allermest brug for dem. Jeg fylder gerne huset med de små yndigheder, og selv om det overhovedet ikke er til at fotografere i det grå januarlys, skal de også have lov at pynte lidt her på bloggen. Juletræet står stadig og lyser i baggrunden, udenfor. Et par uger endnu, tror jeg, det får lov at lyse. Der er jo ingen, der siger, det behøver at hedde et juletræ. Vintertræ eller januartræ er jo også gode bud. Bare, det får lov at sprede lidt hygge og lys i mørket, så er jeg glad!

2 kommentarer:

  1. Så er jeg hjemme fra skitur med arbejdet. Det var en dejlig tur med en god og positiv stemning blandt beboerne, som var bedre end sidste år ! 2 havde aldrig stået på ski før, og fik lært selv at stå - sejt ! Jeg fik også stået på ski en del mere i år, da jeg denne gang heldigvis ikke blev syg deroppe. Oplevelsesrige ture med hundeslæde og snescooter blev det også til... : )

    God bedring med Emil !
    Her er den udendørs lyskæde heller ikke gemt væk endnu - det er nemlig rigtig hyggeligt, at den lyser op i mørket : )

    Jeg kender udemærket alle undskyldningerne for ikke at gøre sæbeskuffen ren !! Det er heller ikke så længe siden, jeg gjorde den ren her i huset. Her var det dog skyllemiddelrummet, der var virkeligt ulækkert, da jeg altid bruger vaskebold til det flydende vaskemiddel.
    Det er da blevet et udmærket billede af de smukke hyacintblomster på trods af det grå januarlys !

    SvarSlet
  2. Velkommen hjem, Helle! Hvor dejligt at I har haft en god tur. Det lyder virkeligt skønt.
    Tak på Emils vegne :o) Vi håber, han er klar til i morgen...
    Skyllemiddel bruger jeg ikke, så jeg forventer virkelig en indbydende sæbeskuffe fremover ;o)

    SvarSlet