mandag den 12. januar 2009

Serviceoplysning

 

Så er det i morgen, vi atter kan følge med i hverdagens op- og nedture hos de fire familier, der har det tilfælles, at de fik barn i år 2000, Årgang 0.

Jeg elsker programrækken, selv om jeg dybest set ikke forstår, hvorfor familierne har valgt at stille op. Det er en utrolig eksponering, som jeg egentlig ikke tror, kan være sund eller gavnlig for hverken børnene eller resten af deres familie, men det skal ikke afholde mig fra at sidde klar i morgen kl. 20.

9 kommentarer:

  1. Jeg er også klar i morgen aften. Har set alle afsnittene og er helt enig med dig. Jeg tror heller ikke det er godt for børnene - er det 2 eller 3 familier der er "faldet fra"

    SvarSlet
  2. Hej Annette!
    Helt sikkert sidder jeg ogå foran fjernsynet i morgen aften kl. 20. Jeg elsker også bare at se programmet - Vores Kristian er jo også fra årgang 0, og jeg synes jo det er dejligt, at der er kommet en dreng med som har brødre - det er sjovt at kunne identificere sig med den familie :-)

    Men du har da ret, at det nok ikke er så sundt eller gavnlig for dem eller deres familier, men da meget sjovt for os andre at følge med i ;-)

    Knus fra Pia

    PS: Kurt var lige ved at få mig til at tro, at det var nu her i aften, at det kom, efter at jeg lige havde ringet op til min svigerinde......

    SvarSlet
  3. Jeg plejer også at se det, men jeg er slet ikke hjemme i morgen. Øv. Gad vide hvornår det bliver genudsendt... Garanteret søndag, hvor vi er til rund fødselsdag ;-)

    SvarSlet
  4. Anette, jeg tror, det er to familier. Den første var ret hurtigt, efter første runde, tror jeg. Den anden var Mathilde, der stoppede for et par år siden, og jeg forstår godt deres valg, selv om jeg synes, det er et tab for programmet :o)

    Pia, vores børn ligger aldersmæssigt lige på hver sin side af årgang 0, og jeg synes også, det er godt at se de problemstillinger, de står i, og hvordan de takler forskellige situationer.
    Der var du nok lige ved at blive svedt ;o)

    Stine, det er ikke nemt at passe det hele :o) Jeg tror nu også, jeg sætter videoen til som back-up, det er ikke sikkert, jeg er færdig med at putte børn kl. 20...

    SvarSlet
  5. Da vi også har en årgang 0, ser jeg også altid udsendelserne. Synes det er interessant dels at se, hvor forskellige børnene er trods samme alder, men også hvor forskellige familierne er.
    Videoen må dog også sættes til her hos mig i aften, da jeg ikke er hjemme.

    SvarSlet
  6. Ja, det synes jeg også er meget interessant, Vibeke - det er virkeligt meget forskellige familier - og børn - de har støvet op.
    Den er en god ven i nøden, den video :o)

    SvarSlet
  7. Det er rigtig spændende at følge de børn og deres familier. Men som dig har jeg mine tvivl om gavnligheden. Børnene har ikke selv været i stand til at vælge den eksponering, de er udsat for. Hvis de som teenagere eller voksne vil vælge det fra, så står dele deres barndom alligevel som tv programmer med familien Danmark som vidner.
    Men de er nogen søde og dejlige børn.
    Det er også spændende at følge de voksne. Mon det gavner eller skader deres jobmuligheder?
    Det er god og tankevækkende underholdning - men ikke så interessant at der er kommet en ny familie ind.

    SvarSlet
  8. De er bestemt søde og dejlige børn, Betty. Og meget reflekterende, synes jeg. Men de er jo også vant til at blive spurgt om meget forskelligt til programmerne.
    Og det er et meget interessant spørgsmål, hvordan det indvirker på forældrenes jobmuligheder. Og nej, den nye familie behøvede såmænd heller ikke komme med for min skyld. Men jeg kan godt forstå, der skal et vist antal familier med, for at konceptet bliver ved med at holde.

    SvarSlet