lørdag den 10. januar 2009

I dagslys

 


Så lykkedes det at få tæppet i "kassen" i en lidt bedre belysning.

Tæppet måler 140 x 201 cm (så er der lidt at krybe af ;o), og det vejer 1260 g. Det er hæklet med nål nr. 3 i ganske almindeligt bomuldsgarn, og opskriften fandt jeg hos Liselotte.
 

Jeg havde ikke et lager at tage af, så jeg købte en masse nøgler i forskellige farver, som jeg supplerede op hen ad vejen. Det betyder til gengæld, at jeg nu har et godt udvalg i bomuldsrester, og det er slet ikke dårligt - de kan bruges til så meget.
 



Freja har vist allerede udpeget tæppet som sit ynglings - det er godt at sidde med, når den står på hygge i sofaen med børne-TV i kassen, men mon ikke også jeg kan få det listet fra hende i ny og næ.
 

12 kommentarer:

  1. Det er helt fantastisk flot! Jeg er ret vild med de farver du har brugt.

    SvarSlet
  2. Det er rigtig flot. Gid jeg har tålmodighed til at lave sådan et :D

    SvarSlet
  3. Tak skal I ha' :o)
    Farverne er kraftigt inspireret af Liselottes tæppe...

    SvarSlet
  4. Godt gået, Annette!!
    Det er et rigtigt flot stykke håndarbejde, der vist har krævet en del udholdenhed...

    SvarSlet
  5. Nøj, hvor er det flot:)
    Kunne jeg hækle var jeg blevet nød til at gøre dig kunsten efter...

    SvarSlet
  6. Tak for det, Anne :o)
    Jeg er velsignet med en god portion stædighed - det kan være en fordel ;o)
    Tak, MissMuffin - og velkommen her!
    Det kan læres, er faktisk ikke så svært. Dette tæppe er mit første rigtige hækleprojekt :o)

    SvarSlet
  7. Hold da op. Super, super flot tæppe. Sikke et arbejde!

    SvarSlet
  8. Tak, Turbanindehaveren - jeg er altså også virkelig glad for det!

    SvarSlet
  9. Hold da op, Annette - hvor er det fantastisk! Skønt tæppe - jeg kan da godt forstå, hvis det er favorit hos både den ene og den anden... Ret imponerende, hvis du spørger mig! ;)

    SvarSlet
  10. WOW sikke en ihærdighed og sikke et smukt tæppe, jeg tror nok,næh jeg ved jeg ville været gået i gang med andre ting undervejs :-)

    SvarSlet
  11. Hold da HELT op, et stykke arbejde. OG hvor er det bare flot! Gid jeg havde sådan en tålmodighed. Det er jo sådan et tæppe som kommer til at gå i arv. Hvis ikke det bliver slidt op, selvfølgelig, fordi det er så lækkert.

    SvarSlet
  12. Det er jo helt overvældende, som det regner ind med kommentarer på mit tæppe - tak, allesammen :o)

    SvarSlet