onsdag den 14. januar 2009

Pasta med tun og citron

 

En af vores favoritter, når det skal være nemt (udover havregrød selvfølgelig, men det er jo ikke så interessant at lægge på bloggen).

400 g fuldkornsspaghetti koges, i det sidste minut sammen med 300 g ærter (medmindre man som os har børn, der er allergiske overfor ærter, der rører ved spaghettien - så kommes ærterne bare i mikro'en). Imens svitses 6 stilke bladselleri i skiver og 4 tsk revet citronskal i smør, og tilsættes 150 g buko grøn pikantost, 2 dl vand, salt og peber. Saucen (eller er det en sovs?) koges igennem, tages af varmen og tilsættes 2 dåser afdryppet tun (i vand).

Selv Brian, der ikke er for meget for bladselleri, er vild med denne ret.

6 kommentarer:

  1. Uhm, det lyder lækkert og nemt.
    Det skal jeg da prøve. du har så mange dejlige opskrifter, skøn inspiration

    SvarSlet
  2. Det er kun dejligt at kunne inspirere, Valdemarsro :o)

    SvarSlet
  3. Åh - tak for inspiration. Jeg er inde i en periode, hvor jeg er aldeles fantasiforladt, så sådan et indlæg er yderst velkomment.
    Den ret skal simpelthen produceres i aften :-)

    SvarSlet
  4. Velkommen her, Ellen - og det var så lidt. Jeg kender godt den slags perioder, og så er det dejligt med lidt ny inspiration. God fornøjelse, håber den vil falde i smag :o)

    SvarSlet
  5. Det lyder lækkert. Gemmer opskriften for det skal da vist prøves en dag.

    SvarSlet
  6. Jeg synes, det er rigtigt lækkert, Anette - har spist rester til min frokost i dag :o)

    SvarSlet