søndag den 4. januar 2009

Så kom det...

 



Snevejret, i mængder, man kan forstå. Så meget, så det bliver liggende og knirker under støvlerne, når man går. Så landskabet er klædt i det smukkeste og lyseste hvidt, der kaster lys helt ind i stuen. Det er vinter, ligesom den skal være. Frostklar luft og det hvide drys gør vinteren lys og glad. Jeg krydser fingre for at det vil vare ved. Og imens pakker jeg julen ned i kasser.
 


Tumle ligger under juletræet - der har den fundet sig en god plads - og bliver langsomt og intetanende dækket af det grønne drys.
 


Jeg er lidt delt i det med at pakke julen ned. På den ene side synes jeg, det er frygteligt vemodigt. Jeg elsker alt vores julepynt, og synes bare det er så hyggeligt, og er egentlig slet ikke blevet træt af det endnu. Men på den anden side glæder jeg mig også til at få lidt mere luft, rene flader og en smule mere enkelhed i stuen igen (minimalisme kan vi vist ikke tale om her...). Lyskæderne ude og inde får lov at blive hængende lidt endnu. Vi har brug for dem her i den mørkeste tid.
 

5 kommentarer:

  1. Håber både forældre og børn fik nogle gode timer en den hvidknitrende sne.

    Ønsker du/I en god hverdag.

    SvarSlet
  2. Hej Annette!
    Julepynten er også væk her og det er skønt, men også lidt vemodigt.
    Og sneen kan også godt blive liggende for min skyld, da jeg nu "kun" har kort vej på arbejde :-)
    Knus fra Pia

    SvarSlet
  3. Abildjyden, vi fik os en rask og sjov sneboldkamp, gjorde vi :o)
    Tak og i lige måde.

    Den må også meget gerne blive for min skyld, Pia - jeg elsker den!

    SvarSlet
  4. Endnu engang smukke billeder, Annette : )
    Og hvor er Tumle sød, som han ligger der...
    Milo har de seneste dage fået en idé med at skulle daske til en palme, jeg har stående på stuegulvet. Han stikker også en pote i jorden, så den drysser ned på gulvtæppet, når han trækker poten til sig igen... tsk, tsk... Så længe palmen ikke vælter, er det OK, at han dasker til den, men jorden på gulvtæppet ser jeg helst ikke !!

    Her er der også kommet et hvidt, yndigt drys - men dog ikke så meget, så jeg skal ud at skovle sne, for varmerørene under fliserne klarer fint at smelte sneen dér.
    Knirkelydene er jeg også ret vild med : )
    Men det bliver vist en kold fornøjelse at skulle ud af døren lidt før 7 i morgen...

    SvarSlet
  5. Tak, Helle :o)
    Det er sjovt, som de får deres idéer, de dyr...
    Snerydningen klarer vores vicevært - der er unægteligt fordele ved at bo til leje ;o) Men koldt er det, og jeg er nu glad for, at jeg ikke skulle ud af døren SÅ tidligt...

    SvarSlet