fredag den 9. januar 2009

Kulørt

 

Jeg har valgt at glæde mig over de små ting i livet. Det er måske nok en evne, man kan have i højere eller lavere grad, men jeg tror nu også, man kan vælge, hvor man lægger sit fokus.

F.eks. synes jeg, det er fantastisk, at jeg i dag har karrygule strømper på.

Se selv!
 

Jeg har altid gået med sorte strømper. Ja, bortset fra dengang, hvor det var hvide tennissokker, men det taler vi helst ikke om...

Men det er noget bøvl (for nu at sige det på godt jysk) at skille Brians og mine sorte strømper fra hinanden. Selv om vi ikke bruger samme størrelse, ligger de alligevel ret tæt.

Så slog det mig, at når jeg nu er så glad for farver - hvorfor så gå med sorte strømper? Så jeg købte mig et læs. I alskens forskellige, herlige kulører. Og det er da lige til at blive glad i låget af.

At jeg ikke har så mange penge til at gå amok på tøjudsalget, som jeg i første omgang troede (altså ikke pga strømper, men almindelig januarmathed), vil jeg vælge ikke at ærgre mig over. Særligt længe. For det er da lidt noget øv. Nu troede jeg jo lige...

Men jeg har jo tøj i skabet. Skal nok blive holdt varm. Og så skal turen nok komme til mig. Senere.

Og i mellemtiden vil jeg glæde mig over mine kulørte fødder...

(lidt lalleglad har man vel lov at være på en fredag!)

6 kommentarer:

  1. DEJLIGT med gule strømper - jeg går også helst i strømper eller sokker med lidt kulør. De giver nemlig smil til mig og mange af dem der ser dem ;0)
    Og jeg elsker specielt dem med striber...MP strømper laver de skønneste børnestrømper - men jeg bruger nu nogle af dem selvom jeg ikke just kan kaldes et barn ;0)

    Rigtig god fredag...

    SvarSlet
  2. Det er en helt ny verden for mig, Ulla - jeg ved virkelig ikke, hvorfor jeg ikke har tænkt på det før :o) De nemlig masser af smil!
    Uhh, striber... Må ha' ;o)
    Tak, i lige måde!

    SvarSlet
  3. At glæde sig over små ting er en stor evne. Hav en rigtig dejlig weekend fyldt med glade skridt i flotte strømper.

    SvarSlet
  4. Marina :o)
    Også rigtig god weekend til dig!

    SvarSlet
  5. Ja, det ser da ret godt ud med de karrygule strømper i dine hvide hjemmesko : )
    Jeg har også altid gået i sorte strømper (undtagen dengang som vi ikke snakker så højt om...)
    Jeg kommer nok nemt til at tænke lidt praktisk - hvis jeg skal have farvede strømper, vil jeg jo synes, at de skal passe til det tøj, jeg har på, og det er måske ikke altid så nemt at kombinere... Men måske skal det heller ikke være så nemt - jeg er nok bare lidt mageligt anlagt : )
    Men ja, det ER da lige til at blive i godt humør af : )

    SvarSlet
  6. Helle, hemmeligheden er at have tilpas mange forskellige :o)
    Jeg købte to sæt i H&M - det ene med grønne/lilla/blå farver, det andet med orange/brune/grå farver - både pangfarver og mere afdæmpede, så der er til meget forskelligt tøj og humør. Tænk at man kan blive så glad for et læs strømper ;o)

    SvarSlet